Landsvägspremiär

När jag vaknade imorse kände jag mig inte alls frisk och glad. Tydligen hade en förkylning slagit klorna i mig. Om det inte hade varit söndag och om jag inte hade planerat in landsvägspremiär hade jag troligen stannat i sängen halva dagen.

Men nu blev det i alla fall en runda på drygt 2.30 h och det var fint det. Propelen kändes ovan att sitta på och det finns nog justeringar att göra ännu. Men det började kännas lite bättre efter en timme så det blir att avvakta och låta kroppen vänja sig lite först före jag börjar tokjustera. Det är ju omöjligt att säga för mycket om en cykel efter en kort runda men den kändes tillräckligt styv och en glädjande grej var att den kändes mycket bekvämare än jag hade trott.

Landsvägspremiär. First ride with my @giantbicycles #propel . Amazing bike – not so awesome rider..

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Hur som helst var det verkligen kul att nöta asfalt igen med ett glatt litet gäng. Annika kämpade på bra, Martin var kul att cykla med igen för första gången på ca ett halvår och Danke andades Quintana-style som vanligt. Bra dag helt enkelt och nu hoppas jag på att förkylningen inte blir någon förkylning alls.

Kommentera

