Landsvägspremiär?

Det är isfria vägar sedan några dagar och det brukar betyda landsvägspremiär. Våren, eller borde vi kalla det snöfri vinter, har kommit tidigt vilket borde kunna betyda landsvägspremiär ganska snart. Helgen ser ju lovande ut:

image

Regn på natten följt av hård vind och sol borde betyda ganska torrt och ganska rent. Jag hoppas på det bästa. Om jag hade varit så ivrig som tidigare år hade jag väl haft premiär redan för några veckor sedan men nu har det funnits så mycket intressantare cyklingsalternativ än landsvägscykling på DÖDSgrus.

I övrigt rullar det på. Jag fick några timmar i måndags (en helt vanlig måndag!) vilket följdes av rinkbandy igen på tisdag. Som vanligt var jag kass på bandyn men det var roligt i alla fall. Ikväll vilar jag för det är en träningsform som är både skön och viktig.

Vad gäller sommaren börjar lite planer ta form. Det finns en chans att jag kör XCM-cupens deltävling i Korso, följt av Laajavuori, Tahko, Vaasa XCO, kanske Botnia Mtb och efter det är det väldigt oklart. Jag hoppas kunna komplettera detta med lokala tävlingar och kanske någon landsvägstävling för att sen sikta på XCM FM mot hösten. Men allt det där är nog helt öppet ännu. Det återstår ju trots allt nästan två månader av cykling och träning före vi är inne maj så alla sorts målbilder är nog ännu väldigt abstrakta. Just nu är det bara fokus på att hinna med på gemensamma rundor och kanske bli lite starkare på trainern före den delen av säsongen är över. Men jag har ingen brådska med att komma bort från trainern. Jag har många avsnitt av bland annat House of Cards och The Walking Dead att se. Jag har inte varit nära att spy på trainern i vinter så där finns det marker att utforska vidare.

Kommentera

