Sportlovet – den efterfrågade sammanfattningen

Eftersom min klubbkamrat och bloggkollega Petter har sammanfattat sitt sportlov tänkte jag också bjuda på något liknande. Eftersom jag vet att jag ibland uttrycker mig svävande kring om/vad/hur jag tränar tänkte jag nu vara sylvass och noggrann. Därför får ni nu reda på varje minut av mitt sportlov.

Lördag: 0:30 h trainer, aktiv vila + core
Söndag: 3:00 h dubbdäcksdistans med klubben, mtb på lvg + core
Måndag: 0:40 h trainer, Trainerroad Harris, anab
Tisdag: 1:00 h trainer, Trainerroad Carrillon, tröskel + core(?)
Onsdag: vila
Torsdag: 2:05 h solopass grus + lite skog
Fredag: 2:30 h skog + lite grus med Danke
Lördag: 1:00 trainer, halva passet Anab, när datorn strulade blev det enbensintervaller
Söndag: 3:30 skogsdistans med klubben, relativt hård fart, nästan vägg

Lite drygt 14 timmar på hela lovet om man inte räknar coreträningen (och det gör man inte) och drygt 10 timmar på veckonivå. Detta är troligen första gången sen förra våren jag är över 10 timmar träning på en vecka. Detta känns som maximalt vad jag hinner med. Ökar jag dosen minskar glädjen är jag rädd.

2 thoughts on “Sportlovet – den efterfrågade sammanfattningen

  1. Danke skriver:

    Kom du ihåg enhandsfattningen under enbensintervallen ?

Kommentera

