Tvivlet

Ibland.

När träningen inte flyter på som förväntat. När kroppen dragit på sig senaste versionen av dagispest. När tiden till meningsfull uthållighetsträning inte riktigt finns.

Då.

Då kan det hända att tvivlet smyger sig på. Då händer det lätt att jag beklagar min situation. Då är jag både uppgiven och nära att ge upp målsättningarna jag har.

Men.

Då får jag bita ihop och försöka på nytt imorgon. Då får jag försöka träna bra istället för mycket. Då får jag lita på att envisheten och erfarenheten bildar en bra kompromiss.

För om det inte framgått av bloggen så är det inte lätt att uppnå någon som helst nivå med två småbarn, heltidsjobb + ANNAT. Men man får nya förebilder när man är i min livssituation. Jag är inte längre imponerad av folk som kan satsa hela sin tid på träning. Jag är inte heller så imponerad av proffs. Däremot är jag imponerad av folk i samma sits som får det att funka och är bevisligen duktiga. Hatten av för cyklister som t.ex. Ville Olsson, Gunnar Töjren och Samuel Brännlund. Inspirerande att följa!

Kommentera

