13 saker du inte visste om mig

Eftersom det går en trend bland cykelbloggare att man ska skriva lite intressanta saker om sig själv vill ju jag inte vara sämre.

Nu kör vi!

1. Jag har cyklat mtb i mer än 20 år. Hur jag kan vara så dålig trots år av träning är kanske svårt att förstå.

2. Min brors fru var au pair hos en familj som var nära vänner med Albert Iten.

20140108-183916.jpg

3. När jag var barn hade jag av någon anledning totalkoll på vad som hade hänt i F1 under åren 1975-1978.

4. Jag blir motiverad av misslyckanden och folk som inte tror på mig. I viss mån i alla fall.

5. När min dåvarande flickvän var i Venedig ett par månader när vi studerade valde jag att inte åka och hälsa på för att jag hade just beställt ny cykel (och därmed var jag förstås för fattig). Nu tycker väl någon att detta låter förskräckligt men det var faktiskt en Cannondale R1000 Saeco Replica. Dessutom är hon min fru numera och vi förlovade oss i Venedig några år senare så det gick bra. Tyvärr ramlade jag i en trappa med Cannondalen och bucklade ramen.

6. Mina favoritförfattare är Richard Ford, Douglas Coupland, Erlend Loe och Bret Easton Ellis.

7. Jag avskyr visdomsord.

8. Jag har – åtminstone i teorin – tre cyklar. En snabb mtb, en långsam mtb och en landsvägscykel utan styre. Men jag känner ibland att det kunde finnas plats för en cykelcross igen. När jag får möjlighet att börja pendla igen firar jag nog med en sån.

9. Jag har tyvärr aldrig riktigt tagit det här med cykel och träning på allvar. Ibland kan det gräma mig lite att jag så starkt prioriterade studierna under studietiden. Med mina nuvarande time management skills hade jag kanske kunnat åstadkomma hyfsade resultat om jag trott på mig själv och haft lite förebilder.

10. Min fru säger att jag är bra på Trivial Pursuit. Men det är jag nog inte.

11. Jag har en tendens att överanalysera saker.

12. Jag tror att jag skulle trivas på en teaterscen men jag kommer aldrig prova.

13. Jag har träffat en basketkorg från halva planen med ett baklängeskast. Förstod ni?

Fascinerande, eller hur? Imorgon får det bli trainerreferat istället.

One thought on “13 saker du inte visste om mig

  1. Kicki skriver:

    Du, överanalysera!? Nå, näää…

Kommentera

