Det stora avslöjandet – träningssaldot 2013

Eftersom jag saknar träningsdagbok blev jag tvungen att logga in på Garmin Connect och föra över lite filer från min Edge 500. Den har jag med mig på cykelturer, trainerrundor, promenader, skidutflykter och egentligen allt där det motioneras fritt. Enligt denna manick lär jag ha tränat kring 310 timmar cykel (där ingår trainer, cykelrundor och pendling) under 2013. Till träningssaldot kan jag även lägga till knappt 10 timmar skidutflykt + promenader och knappt 15 timmar rinkbandy. Sen har jag några gymbesök men de timmarna är väldigt få och kan knappt räknas till träningssaldot. Jag räknar inte heller coreträning till träningssaldot för det ser jag mest som livsuppehållande verksamhet. Även om jag räknade med all sorts sprattlande på golvet och stånkande i gymmet skulle jag i alla fall inte vara nära 350 timmar.

Om jag hade tid, energi och motivation att höja det där saldot med kring 100 timmar skulle jag kanske bli lite bättre. Eller så inte. Och vem har sagt att det är så viktigt att bli bättre? Timmar är hur som helst relativt och det kan vara viktigare att fundera på vad man gör med sina timmar än att samla flera timmar. Åtminstone om man vill bli snabbare. Även om fler timmar betyder fler cykelupplevelser vilket inte är fy skam om man har tid för det.

Men strunt i det nu, nu ska ni få se något som är så AWESOME!

Kommentera

