2013

Eftersom det tycks råda en hets på alla bloggar att man ska sammanfatta året så kan jag inte vara sämre. Eller visst kan jag vara sämre, men inte den här gången. Det får bli en hafsig krönika i listform.

Årets cykelköp: en alumiunium-Canyon som blev en kolfiber-Canyon som blev tusen andra saker som blev en Giant Propel Advanced som blev en Giant Propel Advanced SL. Jag hade lovat mig själv att köpa något simpelt, göra det enkelt, köpa något från hyllan, bara fixa ett träningsredskap. Men kan jag det? Nä, för min hjärna är för snabb!

Årets fiasko: Tahko Mtb där jag bara hann 25 meter före en typ körde in i min sko och förstörde både min sko och min dag.

Årets revansch: Joupiska xcm där jag blev tolva i herrklassen. Det var förstås ett urvattnat startfält, men visst var det ändå lite roligt med en så bra placering. När jag sen berättar om saken till mina barnbarn kommer jag att ljuga stort om hur många som deltog i tävlingen.

Årets däck: Continental. Race King och X King i skogen och GP 4000 S på landsvägen. Det kommer jag alltid att svara om någon frågar. Oberoende av vad som frågas.

Årets trippel: jag är den enda cyklist i hela världen som har tagit tre raka segrar på Sju sjuöars mtb.

Årets träningsinsikt: kan jag ju inte berätta här på bloggen!

Årets hatkärlek: Strava.

Årets Losing my religion: hur kan man som djupt Campagnolo-religiös gå över till Shimano? Svaret är att man blivit praktiskt lagd cyklism-ateist.

Årets favoritband: är The National sista favoritbandet jag kommer att ha före jag blir för gammal för att ha favoritband? Mycket möjligt.

Årets Indiana Jones: landsvägscykel på hårdpackade grusvägar är fortfarande en favorit.

Årets cykeltextil: Assos benvärmare är så sanslöst bra.

Årets bästa runda: vilken som helst som man får göra med andra. Som exilcyklist i trainerförrådet är varje runda med andra guld värd. Tack till alla torgbesökare!

Årets tack: stort tack till alla som besöker bloggen! Trots att jag har tvivlat både på cykelbloggar, bloggar och min blogg har jag trots allt fortsatt att skriva och antalet sidvisningar blev ungefär som ifjol. Jag är inte inne i någon nyförälskad fas längre och känner så småningom att jag vill hitta lite nya grepp för det här skrivandet för att fortsätta inspireras till att skriva ner något nästan dagligen. Men det ordnar sig!

4 thoughts on “2013

  1. Janne skriver:

    Tack själv för att du skriver. Roligt att läsa. Gott nytt år. H janne

  2. Danke skriver:

    Vad vore världen utan den vaga cyklistens bloggande. Gott Nytt År

Kommentera

