Dubbdäcksdistans

image

Det var kanske inte så genomtänkt att dyka upp på torget med dubbdäck imorse. En extrarunda på cirka timmen hade gett ledtrådar om hur tungt det skulle bli. Men värsta misären uteblev och jag orkade genom fyra timmar distans trots att tempot var piggt. Jag måste säga att jag orkade förvånansvärt bra med tanke på att just den där fjärde timmen sällan brukar komma speciellt lätt för mig. Men jag vilade helt igår pga rea och kaffedrickande med släkt och vänner x 2 vilket tydligen hade gett mig lite extra fettdepåer att smaska av på dagens runda. Idag hamnade fyra timmar i boken så lätt att det nog aldrig gått så lätt i december på ett distanspass. Men så har jag i höst varit extra noga med att få in minst ett pass på minst tre timmar per vecka. Detta kan vara en förklaring. Tugga distans har sällan varit min favorit men om man gör det med viss målmedvetenhet blir det kanske lättare.

Vintern tycks dröja här i trakten vilket får mig att bli lite fundersam på hur jag ska fortsätta närmaste tiden. Visst kunde man jubla över cykelföret men det är först om ett halvt år som jag vill vara som bäst. Rinkbandy, core och kanske också gym får vara kvar på listan och ta utrymmet det behöver. Men för att inte bli för trött på cyklingen tror jag att jag ska plocka fram vandringsstavarna och lägga in lite lufsande/vandrande i träningsschemat om det inte blir skidföre snart.

Kommentera

