Tänk att det finns människor som inte hört Nick Cave

Friden sänker sig när städångorna sakta avdunstar. Det är kväll och jag har möjlighet att gå ut i förrådet och trampa lite trainer. Men det känns som att jag inte kommer att göra det. I helgen tänkte jag istället cykla utomhus så jag väljer att leva i trainercelibat ikväll för att få lite extra motivation inför helgen. På tal om motivation så blev jag lite motiverad av lite materialistiska löften när jag imorse e-postade med Henning på S-tec. Det återstår att se vad det hela utmynnar i, men tanken började i alla fall skena lite smått.

I övrigt lite att rapportera. Jag kan väl nämna att jag tränar både för lite och för dåligt för att jag ska vara nöjd, men det är inte så lätt att livspussla hela tiden. Gympassen har mest inneburit stress tycker jag och när jag ändå kan göra det viktigaste hemma tänker jag vara lite förlåtande med mig själv om det blir få pass i gymmet. Jag inser värdet av att träna styrka i gym, men om jag kan sköta det mesta nästan lika bra med endast kroppen som vikt så är det knappast värt tiden det tar att fara till gymmet. Om man tränar få timmar måste man fundera en gång extra vad man gör med sina timmar. Det är förstås frustrerande att inte kunna träna som man vet att man borde men samtidigt börjar jag veta vid det här laget vad som funkar på lång sikt. Men jag tror att det borde ordna upp sig mot maj kanske. Tills dess räknar jag med att ha det kämpigt om jag cyklar med andra men det kan jag bjuda på för så är det alltid.

Kommentera

