Svaghet som egenskap

Det finns ju så mycket man borde behärska rent fysiskt. Varje höst är det samma sak: jag blir inspirerad och tycker att det är dags att bli bra på saker som jag inte kan. Jag vill ha som mål att bli starkare i allmänhet, men när tiden inte räcker till är man där i samma rutiner. När rutinerna just nu består av trainer, coreträning, enstaka utomhusrundor, 1-2 pass gym och ett rinkbandypass kunde det vara så oändligt mycket värre. Men visst vore det onekligen roligt att lära sig något nytt. Kanske man kunde lära sig armhävningar, armpressar, chins, dips och att lyfta lite mer än stången i bänkpress? Men om jag känner mig själv rätt blir det samma vanliga när tidsstressen slår till.

6 thoughts on “Svaghet som egenskap

  1. Kennet skriver:

    http://www.styrkelabbet.se/starting-strength/

    Enkla gundövningar för styrka, börja lätt å öka varje pass eller vecka, motiverande när man går frammåt hela tiden, sjäv började jag i höst med 40kg bänk/knäböj (ATG) och 60kg marklyft, nu kör jag på 65kg bänk/knäböj (ATG) och 85kg marklyft, målet är 80kg bänk/knäböj (ATG) och 100kg marklyft, sen kanske man hittar på nåt annat… som att skida t.ex 🙂

  2. lövis skriver:

    Aktiebolaget trav och galopp? (ATG)

  3. Martin skriver:

    du måste börja träna senare och träna lite med oss vid Sportis. Vi tränar kl 15-16:30 måndagar, tisdagar, torsdagar och på lördagar från 8:30 framåt.

Kommentera

