Nostalgisk lördag

Dagen inleddes med ljuständning på gravgården.

image

Efter detta for vi hem och jag började röja i förrådet. Med ”röja” menar jag givetvis städa lite. Jag hittade bland annat en resultatlista från 1995 vilket var intressant läsning på många sätt:

image

Dessutom hittade jag ett urklipp från maj 2000 där jag och brorsan blev intervjuade i lokaltidningen eftersom vi ville dra igång rundor på terrängcykel från torget. Så vitt jag vet startade torgrundorna i vår stad i och med detta. Notera att det var helrätt med en Cannondale Super V då.

Samma år var jag och brorsan till Tahko första gången eftersom vi hade läst i tidningen Fillari om att det året före varit en fin tävling där. Jag hittade resultatlistan från året efter där jag blev 21:a på tiden 4:19. 118 tog sig i mål i klassen herrar 60 km. Notera även vinnartiden som i dagsläget är en dryg timme snabbare.

image

Kommentera

