Jättekort om i stort sett ingenting

Idag skulle det trampas trainer men jobb följdes av städning och mathandlande och plötsligt fanns det ingen ork kvar. Istället har jag dejtat Tommy D och kört dubbelprogram i core-boken. Dessutom har jag haft lite ångest över hjulvalet till nya landsvägshojen (vad tror mänskligheten om kinahjul med Novatech-nav?) och följdaktligen bestämt mig ungefär tio gånger. Men sen har jag kommit av mig och struntat i allt.

Dessutom har jag hetsats till skidtankar. Hur jag kan hata skidåkning, men ändå längta efter ett par ordentliga längdskidor. Men jag vill ju inte befatta mig med vallandet. Vilket får mig att snurra runt ett varv och vägra skidköp.

8 thoughts on “Jättekort om i stort sett ingenting

  1. lövis skriver:

    Jag hade redan bestämt mig för ett nytt par skidor i vinter, men efter gårdagens köporgie lär den investeringen bli om ca 7 år…

    Tror inte dagens Novatec är speciellt mycket sämre än tex. Funworks.
    Jag cyklade några år med Criterium lvg nav. Dessa torde ha varit en tidig variant av Novatec.
    Lätta, dålig kvalitet, men rullade hur bra som helst.

    • vagcyklist skriver:

      Ja, tror det blir skidor tidigast till vårrean.

      Du har nog en poäng där lövis med naven. Tror nog novatech funkar helt ok. Får nog bli något från yoeleo, light-bicycles eller farsports.

      • lövis skriver:

        Jag vill också ha fin-nav. Citek hjulen jag har e fantastiskt välbyggda, likasom DT 240. Men, man vinner garanterat inga tävlingar bara för att man har dubbelt dyrare nav, men det känns bra..

      • vagcyklist skriver:

        Nä. Lite så jag tänkt också. Blir nog novatec med kolfiber eller kolfiber+alifälg från kina. Tex farsports har hyfsade

  2. lövis skriver:

    Censurerad igen!!??

Kommentera

