Måndag ut i fingerspetsarna

En mycket typisk och ointressant dag på alla sätt har jag fått uppleva. Inte ens en konstig meningsuppbyggnad gör det intressantare. Jag har betalat landsvägscykeln men jag har haft ångest om hjulvalet. Snälla cykelhandlaren i Tyskland låter mig byta hjul om jag vill och frågan är både om jag vill och om jag vill. Hjulen som kommer original är ganska trista och en uppgradering vore väl av nöden. Men det kostar hundralappar och när man sen funderar hamnar man på Aliexpress och börjar botanisera bland kinahjul. Men så märker man att notan ändå blir samma men att man måste välja mellan originalhjul + kinahjul eller ett par franska kvalitetshjul. Alla alternativ har sina fördelar och nackdelar. Behöver jag alls två par hjul?

Det ska medges att detta är ilandsproblem, men inte desto mindre sitter man där och funderar.

20131028-190230.jpg

20131028-190430.jpg

Kommentera

