Dagens aktivitet

Jag pendlade i regn imorse vilket innebar första våta rundan på evigheter (varken mer eller mindre). Det blev en runda på en timme i lerbad.

image

Direkt vid ankomst till jobb blev det en dryg timme gym. Inga bilder togs men föreställ er en medelålders man som aldrig bänkpressat förr. Dagens program var planlöst men innehöll bland annat bänkpress, knäböj, benpress med ett ben och en massa grejer som jag inte ens kan namnet på. Mest knäckande? Helt klart bänkpressen. Jag har, förutom brist på specifik träning, olycklig kroppsform för all sorts styrkerelaterat (187 lång och knappt 76 kg trots att jag är långt ifrån deffad) och bänkpress är nog värst. Mina armar är som benen på en pinnstol. Men – det blir bättre! Mitt mål är som sagt att klara 60 kg före jul vilket är både optimistiskt och patetiskt. Jag har för dålig teknik för att kunna maxa ännu men jag tror att jag är långt ifrån mitt mål.

Sen blev jag i alla fall trött.

När arbetsdagen var slut cyklade jag hem med slutkörd kropp. Cykeln tvättades och själen var trött men tacksam, ungefär som kroppen i stort.

image

"Använd 1000 km. Aldrig i regn."

Kommentera

